Kami

Kami
aLL aBouT uS

hyepp . . .!! is us. .The Sengall ~~~

Persahabatan kami takkan lapuk dek hujan dan takkan lekang dek panas,

Persahabatan kami takkan layu di musim luruh dan takkan kering di musim panas,

Persahabatan kami takkan hilang kerana penculikan dan takkan putus kerana kematian,

Persahabatan kamiakan sentiasa segar seperti di musim bunga dan sentiasa banjir seperti di musim tengkujuh.

Wednesday, 21 December 2011

Syahdunya hatiku,...



lirik lagu : rapuh

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

suka suki bersama ladies sengal!!!

Boy : You are , ABCDEFGHIJK .
Girl : What does it mean ?
Boy : Attractive , Brilliant , Cute , Darling , Elegant , Funny , Gorgeous , Hot .
Girl : Aww , sweet . What does IJK mean ?
Boy : I’m just kidding , ahaha :p
Girl : LMN .
Boy : what ???
Girl : Lempang Muka Nak ?
Boy : =.=”



YOUTUBE : aku ada semua benda yang orang nak tengok .
GOOGLE : aku ada semua benda yang orang nak cari .
FACEBOOK : aku boleh buat orang kenal sesame sendiri .
SKYPE : aku boleh bagi orangg call di seluruh dunia.
INTERNET : tanpa aku , korang semua tak ade tahu .
ELEKTRIK : kau pon samea INTERNET , tak ade aku , kau macam boleh hidup .
PEKERJA ELEKTRIK : korang boleh diam tak ? kang aku tak betol kan tiang elektrik niey , semua hilang .


NI KISAH BEDAH BERUMUR 7 TAHUN.
Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall…
Anak beranak nie baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum nie asyik dok memerap
kat kampung… Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah
bapak dia….
” Pak, itu amenda pak?”
Bapak di jawab,” Entah lah nak….bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh….”
Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-tergigil pergi kedinding dan menekan butang lif tersebut…..lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup…..tidak lama kemudian lif terbuka…TINGGGG!!!!!
Keluarlah seorang amoi yang punyalah cun cam SHANIA TWAIN…
lantas berkatalah bapak si bedah kepada Bedah…
“NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KEMARI,
KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH….CEPAT!!!



KAU TEMAN SEJATI

Sahabat, dalam kabur, tercari-cari cahaya. Akhirnya ,kutemui sinar ceria di raut wajahmu. Andainya alam ini mampu berkata-kata, pastilah pujian buat dirimu. Di waktu itu akulah yg bertuah punya shbt sprtimu. Sahabat, kau bimbinglah menuju cahaya Ilahi. Sahabat, aku rela mengharungi ranjau dunia bersamamu. Sahabat, aku ingin sepertimu dalam ketenangan, menghadapi hidup ini.. Sahabat, ku bersyukur kerna mengenali dirimu. Ku berharap kita kan terus bersama hadapi segala suka duka, moga kejayaan milik kita. Agar hidup menuju mulia.


Lebih kurang kata kata Al- Ghazali "ukhuwah bukan terletak pada lamanya pertemuan, bukan juga pada manisnya persahabatan, tetapi..... pada doa seorang sahabat kepada sahabatnya" dan yang ini dari Ustz Hazrizal "Hidup bukan pada memberi" jadi dalam bersahabat bukanlah tentang apa yang kita dapat dari persahabatan tersebut. Tetapi persahabatan adalah apa yang telah, perlu dan akan korbankan:D


Aku mencintai sahabatku segenap jiwaku. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau mati. Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan berasa senang. Semakin ramai sahabat,semakin aku percaya pada diri. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya."

SAHABAT SEJATI YANG SUKAR DICARI

 

seandainya engkau bertemu seorang kawan yang sanggup bersusah atas nama kesetiaan, mendahulukan atas nama kebajikan , menyimpan keaiban atas nama kejujuran , menegur kelemahan atas nama kebaikan, memendam rasa terkilan demi menjaga persaan, ketahuilah bahawa dia bukan seorang kawan tetapi seorang

SAUDARA & SAHABAT SEJATI YANG SUKAR DI CARI