Kami

Kami
aLL aBouT uS

hyepp . . .!! is us. .The Sengall ~~~

Persahabatan kami takkan lapuk dek hujan dan takkan lekang dek panas,

Persahabatan kami takkan layu di musim luruh dan takkan kering di musim panas,

Persahabatan kami takkan hilang kerana penculikan dan takkan putus kerana kematian,

Persahabatan kamiakan sentiasa segar seperti di musim bunga dan sentiasa banjir seperti di musim tengkujuh.

Wednesday 21 December 2011

KAU TEMAN SEJATI

Sahabat, dalam kabur, tercari-cari cahaya. Akhirnya ,kutemui sinar ceria di raut wajahmu. Andainya alam ini mampu berkata-kata, pastilah pujian buat dirimu. Di waktu itu akulah yg bertuah punya shbt sprtimu. Sahabat, kau bimbinglah menuju cahaya Ilahi. Sahabat, aku rela mengharungi ranjau dunia bersamamu. Sahabat, aku ingin sepertimu dalam ketenangan, menghadapi hidup ini.. Sahabat, ku bersyukur kerna mengenali dirimu. Ku berharap kita kan terus bersama hadapi segala suka duka, moga kejayaan milik kita. Agar hidup menuju mulia.


Lebih kurang kata kata Al- Ghazali "ukhuwah bukan terletak pada lamanya pertemuan, bukan juga pada manisnya persahabatan, tetapi..... pada doa seorang sahabat kepada sahabatnya" dan yang ini dari Ustz Hazrizal "Hidup bukan pada memberi" jadi dalam bersahabat bukanlah tentang apa yang kita dapat dari persahabatan tersebut. Tetapi persahabatan adalah apa yang telah, perlu dan akan korbankan:D


Aku mencintai sahabatku segenap jiwaku. Sahabat yang baik adalah seiring denganku dan menjaga nama baikku ketika aku hidup atau mati. Kuhulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan berasa senang. Semakin ramai sahabat,semakin aku percaya pada diri. Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baiknya dalam suka dan duka. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya."

No comments:

Post a Comment